תרגום והבאה לפרסום: אביטל בר – ממופון ישראל

בעקבות תחקיר המגזין Popular Mechanics: האם הפנטגון מסתיר חקירות עב"מים, מובא כאן תרגום מלא של התחקיר.  בתחקיר זה, מתגלה לעיננו מארג של אישים, ארגונים, מושגים ומקרים לאורך 15 שנה. ניתן לראות את ההיקשרים השונים ולנסות להבין את "מבוך המידע" שאינו מפסיק להעלות שאלות.

רקע כללי:

רוברט ביגלו, בעל חברת Bigelow ונשיאה, ידוע מאז ומתמיד כחובב עב"מים מושבע. ב-1995, 4 שנים לפני שהקים את BAAS – Bigelow Aerospace Advanced Space Studies, הקים את חברת NIDS –National Institute for Discovery Science, המוסד הלאומי לגילויים מדעיים, שמומן על ידו באופן פרטי כ"מכון מדעי במימון פרטי העוסק במחקר של תופעות אוויריות, מומים של בעלי חיים ותופעות אנומליות אחרות הקשורות." (NIDS  התפרקה ב-2004, כמו כן, "תקרית הנימיץ" התרחשה אף היא ב-2004).

שנה לאחר מכן, רכש  ביגלו את חוות Skinwalker ביוטה (1996). החווה מדוברת כבר שנים בחוגי החוקרים, בה מתרחשות תופעות מוזרות מכל הסוגים: מהופעת כלי תעופה בלתי מזוהים – המראה ונחיתה, אנומליות של סוגי גלים אלקטרומגנטיים שונים, תופעות פולטרגייסט, פציעות מסוגים שונים של אנשים ששהו בה, מקרים של השחתת בקר בלתי מוסברים ותופעות פארא-נורמליות מצמררות אחרות. ב-2017 הצהיר רוברט ביגלו בתוכנית "60 דקות" כי לדעתו חוצנים קיימים וכי אינו פוחד מלהגיד זאת!!

בשנת 2016 נמכרה החווה לביליונר  Brandon Fugal kאחר שבתחילה שמר על דיסקרטיות. כיום ידוע אותו ביליונר, איש נדל"ן ששכר את שרותיו של טרוויס טיילור, מדען, פיזיקאי וחוקר ידוע וביחד עם משלחת חוקרים אמיצים מבצעים כיום מחקרים המופיעים בסדרת מחקר חדשה בערוץ ההסטוריה של ארה"ב. 

התפנית בהתעניינותו של ה-DIA  במחקריה שלBAAS  החלה במקרה שקרה ב-2007: מדען של ה-DIA שהתראיין ע"י חוקר לשעבר ב-AAWSAP  והאסטרופיזיקאי אריק דיוויס, סיפר כי כששהה בחווה קרה דבר יוצא דופן, כאשר הופיעה לפניו צורה תלת מימדית מרחפת בחלל החדר והחלה לשנות צורה כמו מפה טופוגרפית. היא השתנתה לנגד עיניו מצורת ביגל'ה (כעך) לצורת סרט, החליפה צבעים ונעלמה. ב-2018 דיווח סנטור נוודה, הארי ריד, על מכתב סודי שקיבל רוברט ביגלו מאיש בכיר מה-DIA  שרצה לשוחח איתו והביע עניין להיפגש איתו ועם ביגלו. בחשיפת מידע זה, ריד אמר כי כל מה שקרה בחוות סקינווקר הספיק בכדי לעורר את סקרנותו וחקירתו הרצינית של ה-DIA. זה כנראה מה שגרם להקמת AATIP – התכנית לזיהוי איומים מן החלל וחטיבה נוספת: AAWSAP – Advanced Aerospace Weapen Systems Application Program, כשלא תמיד היה ברור אם מדובר בחטיבה אחת או שתיים נפרדות.

ב-2008, מחלקת החוזים של ה-DIA  הוציאה הזמנה גדולה ל-AAWSAP למחקר. בתקציב של 10 מיליון $ לשנה ראשונה של עבודה מתוך חוזה ל-5 שנים. מאוחר יותר הסתכם התקציב ב-22$ מיליון. ביגלו החלה את הקריירה שלה בעבודה ב-14 תחומים הקשורים בחלל ומחקר מדעי. 

כיום, ביגלו אירוספייס (Bigelow Aerospace) היא חברת הזנק בתחום טכנולוגיית החלל בלאס וגאס, נוואדה, נוסדה בשנת 1999, ומטרתה כפי שמוצהר באתר החברה הוא  להמשיך בעבודה על מודולים שניתן להרחיב. משימת החברה היא לספק פלטפורמות שטח מסחריות בטוחות ובעלות נמוכה למסלול כדור הארץ הנמוך, לירח ומעבר לו. 

"החשיפה"

ב- 16 בדצמבר 2017, חשף ה"ניו יורק טיימס" כי הפנטגון מימן בחשאי מחקרים על עב"מים באמצעות תוכנית הזיהוי האיומי לחלל האווירי המתקדם, או AATIP. כאילו לא הספיקה ממשלת ארה"ב לחקור את נושא העב"מים, בפעם הראשונה, הציבור זכה גם לראות שלושה סרטונים שצולמו על ידי חיל הים האמריקני המראים מה שנטען שהם "תופעה אווירית אווירית", או UAP.

במדיניות של "בלבול הציבור" מצד אחד טען הפנטגון שלואיס אליזונדו, (קצין בכיר מן המודיעין בעל עבר עשיר בפעילות נגד לוחמה בטרור ורב מעללים, שלימים נעשה איש מפתח בחברת To The Star Academy בראשותו של Tom De Long  הזמר המפורסם של להקת Blink 82), הוא זה שניהל את AATIP, אך דוברת מזכירות ההגנה, סוזן גוך הצהירה כי הדבר לא כך ולא רק זאת, אלא שלשני הארגונים (AATIP  ו-AAWSAP) אין קשר לעב"מים… לעומתה, ה-DOD (פנטגון) כן אישר שחשבו אמנם שמדובר בעצמים בלתי מזוהים. 

בראיון ל-Popular Mechanics, אישר האל פות'הופף קבלן משנה לשעבר של AATIP – Advanced Aerospace threat identification program, את הפגישה עם הארי ריד לשעבר סנטור נוודה, אך לא היה בטוח לגבי עוצמת החשיבות ש-AAWSAP  ייחסה לכך. מה שכן ידוע הוא כי בשנתיים האחרונות, שני הארגונים כבר החלו להתגבש (2018-2020).  האל פות'הופף טוען שהוא לא יודע עם שתי החטיבות חקרו את מה שהתרחש בחוות סקינווקר, אך נראה לו שזה היה רק נושא שולי שחקרו… אחרי חודשים בהם חקר וראיין, הגיע העיתון "פופיולר מכניקס", למסקנה שממשלת ארה"ב אכן חוקרת את נושא העב"מים למרות שהיא לא אומרת זאת קבל עם ועדה!

האם קיים קשר בין  המתרחש בחוות סקינווקר ל"תקרית הנימיץ" ומהו?

מוסיף לכל העניין פרסום "תקרית הנימיץ": טייס חיל הים, דויד פריוור, הפך לפנים המדווחות על "תקרית נימיץ" אך בעצם, היה זה איש המארינס לויטננט קולונל Court Douglas  שהונחה לחקור את המקרה הראשון בנובמבר 2004. קורת' דאגלס עבד לא פחות ולא יותר בחברת ביגלו תעשיות כמנהל תכנות  מ-2007 עד יוני 2013 והחל את עבודתו שם כמנהל תוכנית, חודש לפני שביגלו ייסדה את ISHS –International Space Hardware Series. פות'הופף שהחל לעבוד בביגלו ב-2008 היה מודע לכך שקורת' היה מעורב בתקרית נימיץ ב-2004 אבל הוא לא חשב שחברת ביגלו גייסה אותו לשירותיה בגלל זאת. אלא בשל הנסיון המקצועי שלו, אח"כ הפך קורת' למייסד ומנהל של החברה למחקרים מתקדמים : Earth Tech International. פות'הופף אמר כי כל מה שנעשה בין ה-DIA מ-2007 לחברות ביגלו נעשה באופן לא רשמי: שיחות, מכתבים, אימיילים, לא הייתה דרישה פורמלית למידע או מחקר. (בחלק 2 של פרסום כתבה זו, יופיע תרגום מסמך הבדיקות שנעשה על ידי אותה חברת מחקר של קורת' דאגלס).

דו"ח עשרת החודשים (2009):

ביולי 2009, BAASS העבירה דוח מקיף ל- DIA בסיום האופציה לשנה הראשונה לחוזה AAWSAP. "דו"ח עשרת החודשים" בן 494 העמודים, הכולל תוכניות אסטרטגיות, סיכומי פרויקטים, טבלאות נתונים, תרשימים, תיאורים של השפעות שדה ביולוגיות, מאפיינים פיזיים, שיטות גילוי, יכולות תיאורטיות, ראיונות עדים, צילומים, תחביר ותיקים – כל אחד מהם במלואו, במפורש על תופעות אוויריות בלתי מוסברות. לאורך כל הדו"ח מוזכר "נותן החסות", אולם ה- DIAאף פעם לא נקרא במפורש.

בהצהרה שניתנה ל-AAWSAP  פורטו מערכת היחסים המשפטית של ה-DIA  וה-DOD בדרישה למחקר של טכנולוגיות נשק מתקדמות ופורצות דרך תוך הבנת הפיזיקה וההנדסה שלהן. הייתה הימנעות מכל מונח המזכיר עב"מ (UFO) או כלי תעופה בחלל (UAP). בשלב מסויים כבר לא ממש הייתה הבחנה בין שני הארגונים, וכשהוזכרו ידעו שהכוונה היא לאותו נושא. היה ברור לאור העובדות שאסף המגזין "פופיולר מכניקס" שמדובר בעב"מים כשמטרת המחקר היא: "חקירת יישומי מערכת נשק חלל מתקדמת עם תחזיות טכנולוגיות עתידיות במהלך 40 השנים הבאות, (עד 2050) ויצירת מרכז מומחיות בטכנולוגיות מתקדמות בתחום החלל."

אך דו"ח "10 החודשים" שכלל 494 דפים חשף שאכן מדובר בעב"מים. מעבר לכך פורסמו:

–        סקירה כללית של מאמצי החטיבה לפיזיקה של BAAS לערוך מחקר על כלי רכב חלליים מתקדמים, כולל פיתוח סטנדרטיזציה למדידת השפעות פיזיות וחתימות הקשורות ל- UAP.

–        סקירה כללית של מחקרי BAASS למדידת ההשפעות על אורגניזמים ביולוגיים מ- UAP

–        אזכור חוות סקינווקר ביוטה כ"מעבדה אפשרית לחקר אינטליגנציות אחרות ותופעות בין-ממדיות אפשריות. 

–        תכניות אסטרטגיות לארגן סדרה של פורומים לדיון אינטלקטואלי המיועדים לקהלים רחבים הנוגעים לגילוי פוטנציאלי של נוכחות חוצנית.

–        תיכנון ליצור "תוכנית השפעות UAP פיזיולוגיות רפואיות".

–        בקשה לקבצי הספר הכחול של הפרויקט שלא פורסמו בציבור.

–        איזכור תוכנית BAASS שכונתה "פרויקט שכבה/גיזרה צפונית", שכללה אבטחת מסמכים הקשורים למקרים בהם עשרות עב"מים טסו מעל שטחי אוויר מוגבלים של מתקנים המאכלסים נשק גרעיני.

–        אפשרות דיווח ושיתוף פעולה עם מופון על נחיתת עצמים אוויריים בלתי מזוהים.

–        הקמת מסדי נתונים על חומרים הקשורים ב-UAP  שיתוף פעולה עם ממשלות זרות.

–        דיווחים, סיכומים ותצלומים של UAP  מכל העולם.

בין היתר פורסמה טבלה ובה פרטים על התדירות הרבה של אותן תופעות ליד ארבעה בסיסי טילים בליסטיים בין-יבשתיים במונטנה, צפון דקוטה, מישיגן ומיין. לפי הדו"ח במשך 5 חודשים ב-1975 דווח על לא פחות מ-61 תופעות לא מוסברות באזור בסיס מלמסטרום במונטנה. צוות מהנדסים הגיע לסילו הטיל הגרעיני ושם נראה "אובייקט כתום זוהר בצורת דיסק ובגודל של מגרש כדורגל" מרחף באוויר. הקוד על פיו היה הטיל צריך להיות מופעל – שונה ולמרות מטוסי קרב  (F-106) שהוזנקו לאוויר, נעלם הכדור המסתורי. גם בעבר נטען קשר בין הופעות עב"מים לפעילות גרעינית, יש לציין כי גם נושאת המטוסים "נימיץ", מונעת גרעינית.

"הדו"ח הזה (דו"ח 10 החודשים) הוא רק דוגמא למידע שנמסר מביגלו ל-DIA ", טוען אחד הספקים לשעבר של ביגלו. "מעבר לכך, נמסרו דו"חות חודשיים לפנטגון בנוסף לעדכוני התוכנית השנתיים, שעסקו כולן ב- UAP או בתופעות חריגות".

כריס ברטל, קצין ביטחון וחוקר BAASS (לימים Bigelow Aerospace) משנת 2010 עד 2018, מאשר  כי אכן נתקל בכמה אירועים פאראנורמליים דרמטיים למדי במהלך עבודתו בחוות סקינווקר, ולדבריו שמע גם מלמולים של BAASS המעוניינים ללמוד על הפעילות העל-טבעית בתקווה שזה יכול להוביל למחקר טכנולוגי. למרות שלא היה מודע לחוזה רשמי כלשהו עם ה- DIA, ברטל מאשר כי דיווחים שהיו על אירועים על-טבעיים בחווה, נשלחו באופן קבוע לביגלו ולפנטגון. היו שהציעו שמדובר כאן ב"בדיקת נשק סודית ומתקדמת מאד" אך זו נשללה הן ע"י ברטל שטען שהתופעות לא נראו לו מסוג בדיקת נשק. גם האל פות'הופף טען כי לא ראה שום הוכחה לכך ש BAASS היה מעורב בבדיקות נשק במהלך כהונתו בארגון – "הצהרה שאני בטוח שמר ביגלו יתמוך בה", הוא אומר.

נשאלת השאלה (שאלת מיליון הדולר אולי) מדוע הממשלה ממשיכה לעמוד על כך שמעולם לא חקרה את נושא ה- UFO  ומדוע המסמכים אינם משוחררים לציבור מפאת חופש המידע?

1.      אחד הספקים של AATIP  טען שזו דרכה של הממשלה לפעול בכל מה שקשור לתקציבים "שחורים" הקשורים בנושאים סודיים.  אנשים שעבדו על תוכנית AATIP אומרים כי חוסר הוודאות והבלבול הנוכחי היה בגלל התכנון הכרוך ב"משחק מעטפת" מסחרר התואם לחלוטין את אופן ניהול תכניות המודיעין החשאיות.

2.      חשוב לדעת כי כל החומרים והמסקנות מן הדוחות הם מחקרים שנעשו ע"י BAAS ונמצאים ברשותה ונחשבים לקניינה. מקורות אומרים כי המפתח להבנת ההכחשות הנוכחיות של מחקרי עב"מים ב- AATIP מקורו בביטוי המוטבע על כל עמוד בדו"ח (10 החודשים) של BAASS, מאחר והמידע קנייני ולא ניתן להפיץ אותו או להשתמש בו ללא הסכמה מראש ובכתב מאת מנהל התפעול של BAAS , הערה שהופיעה על כל דף מדפי הדו"חות.

3.      גורדון וצוות המומחים שלו בניהול חוזים פדרליים טוען שחלק מההתמחות של ה-DOD  וה-DIA במסחר החופשי בענייני בטחון, הוא איך להסתיר פרוייקטים שאינם מעוניינים לחשוף. בשל חוק הריגול התעשייתי (1996) לא ניתן לדבר על מידע וחומרים אלו בגלוי.

4.      אחד הדרכים של ארגונים להסתיר דברים סודיים הוא להוציא את העבודות לספקים חיצוניים ולהפריד ביניהם. 

5.      דיוויס האסטרופיזיקאי אומר שבעבודתו ב-AAWSAP, הוא בעצם ממשיך לעסוק באותם נושאים 

         30 שנה, שזה אומר כי פרויקטים נמשכים עד עצם היום הזה רק בשינוי שם, רק ש"זו אותה הגברת

         בשינוי אדרת". 

הרעיון של שימוש בפרויקט מחקרי של תעופה וחלל ככיסוי לתוכנית UFO סודית עשוי להיראות כחסר מצפון. "אבל כל זה נשמע מוכר מאוד", אומר ניל גורדון, חוקר בפרויקט הפיקוח הממשלתי. גורדון, שתחום ההתמחות שלו הוא בהתנהלות שגויה של קבלנים פדרליים, אחריות קבלנים והפרטה ממשלתית, אומר כי הפעלת תוכנית "אמון מסחרי" באמצעות AATIP עולה בקנה אחד עם האופן בו ה- DoD מתמודד עם תוכניות שהוא רוצה לשמור בסוד. "אם זה נכון או לא, זה סיפור אחר," אבל הכל נשמע מאוד נפוץ לאופן בו פועלות תוכניות תקציב שחור.

"ההודאה":

בשנה שעברה, סטיבן אפטרגוד מאיגוד המדענים האמריקנים השיג באמצעות בקשת FOIA (Federation of American Scientists) ופרסם מכתב בינואר 2018 ששלחה מחלקת יחסי ציבור של ה-DIA לחברי הקונגרס. במכתב סיפקה ה- DIA רשימה של כל המוצרים שיוצרו תחת חוזה AATIP. הרשימה כוללת 38 מאמרים טכניים, המכסים מגוון נושאים מתקדמים תאורטיים בנושאים אקזוטיים. 

אחד המסמכים הטכניים כלל מאמר בשם: "השפעות שדה על רקמות ביולוגיות", כשהכותרת המקורית הייתה: "השפעות שדה חריפות רפואיות על רקמות עור ורקמות נוירולוגיות". על פי מבוא המחקר, מדובר בבחינה של "סימנים ותסמינים רפואיים קליניים וביופיזיקה של פציעה הידועה והצפויה משהייה בשדה קרוב למקור קרינה (לרוב אולטרה גבוה), מיקרוגל NIEMR, תרמי וזאת כתוצאה מחשיפה לא מכוונת למערכות אנומליות."

מדובר בבדיקת פציעות שעלולות להתרחש לאחר מגע עם UFO או UAP. למעשה, עצם המונח "עב"ם" מופיע 16 פעמים בדו"ח; המילה "חריגה" מופיעה 27 פעמים (לרוב במילה "כלי טיס", "תעופה" או "חלל תעופה" מיד אחריה); והביטוי "תכנית יישומי מערכות מתקדמות בתחום האוויר והחלל" מוזכרת ומודגשת בארבע הזדמנויות.

כשכתב "פופיולר מכניקס" שוחח עם מחבר המחקר, כריסטופר "קיט" גרין, קלינאי משפטי ומומחה למדעי המוח, הופתע זה לגלות שמאמר המחקר שלו התפרסם בציבור, מכיוון שהוא היה תחת הרושם שהוא מעולם לא נכלל ברשימת המסמכים בבקשה של AAWSAP.

"זה התרכז בבחינה משפטית של דיווחים על פגיעות שעלולות היו לנבוע ממפגשים עם UAP," אומר גרין. "לא עבדתי אצל BAASS, חוץ מאשר כקבלן משנה, ולא הייתי חלק מ- AAWSAP. עם זאת, הבנתי שהתכנית הזו הייתה מחקר של עב"מים שלא היה אמור להיראות כלפי חוץ כאילו זה קשור לעב"מ."

גרין מדגיש כי בעוד שעבודתו התמקדה במפגשים עם כלי תעופה לא ידועים או לא מזוהים, ניתן היה להסביר את כל הפגיעות שהוא העריך באמצעים יבשתיים ידועים, ולא סיפקו שום הוכחות לטכנולוגיות חוצניות או לא אנושיות.

"רבים מהנושאים יכולים לקבל משמעות דואלית (כפולה) בהתחשב שאולי אלו מאמרים על הנעה מתקדמת של פלזמה והסוואה חזותית היכולים להתייחס לפיתוחים שלנו המתקדמים בחלל, כמו גם ל- UAP," אומר פוטהופף. אבל הדפים שמונחים על שולחנו של פות'הופף עוסקים ב"הנדסה הפוכה, זמן-מרחב, מנהרות-תולעת וחורים שחורים מיושמים בעיקרם רק על UAP."

דייוויס האסטרופיזיקאי, שעבד עם פוטהופף מציע פרט מסקרן במיוחד על 38 מסמכי ההתייחסות של ה- DIA. "זה לא התמקד בשאלה אם UAP הם אמיתיים או לא. כבר הוכח היטב ש- UAP הם אמיתיים מכיוון שמבוסס על עדויות. חלקם מסווגים ועל חלקם אני לא יכול לדבר, "הוא אומר.

במקום לחקור אם UAP הם אמיתיים, 38 המסמכים הטכניים לחוזה AAWSAP היוו הערכה מודיעינית למדידה עד כמה יכול להיות UAP מתקדם מההבנות המדעיות הנוכחיות. "אני, האל [פוטהופף], ומנהל ביגלו תעופה וחלל שהייתה לנו גישה לחומרים עבדנו על הערכה זו עבור ה- DIA," אומר דייוויס. התכנית מומנה עד 2012. כך גם השותפויות בין BAAS  ל-AAWSAP.

לואיס אליזונדו:

בלב הויכוח עומדת הסוגיה האם המחקר נמשך מעבר ל-2012 בין ה-DOD  ל-AAWSAP, עומד לואיס אליזונדו, איש רב מעללים, ששימש סוכן ריגול נגדי של צבא ארה"ב, גוייס לשורות סוכנות המודיעין האמריקאי. אליזונדו מגיע מלוחמה בטרור בשדות הקרטל בקובה, בן למהגר קובני, טרור בשוק השחור, לאחר ארועי 11 בספטמבר, הוצב במזרח אסיה וב-2008 גוייס ע"י הפנטגון כנציג AAWSAP מול הפנטגון! בשלב מסויים ביקשה דווקא BAAS  גישה למידע מסווג מה-DOD שעסק בUAP  וכאן נכנס אליזונדו לתפקיד. אף על פי שדוח BAASS (10 החודשים) כלל שפע של מידע UAP, שום דבר בטקסט לא מכיל נתונים או מידע שנמסר על ידי ממשלת ארה"ב. לעומת זאת, קיימות מספר בקשות שמציע BAASS לגישה למידע ספציפי UAP המוחזק בתוך ה- DoDוסוכנויות ארה"ב אחרות. מקורות אומרים שזה המפתח להבנת האופן בו אליזונדו נכנס לתמונה.

יתכן שהם בדקו משהו שעניין מאוד את היועצים הזרים ומטרה גבוהה לריגול. בשורה התחתונה, הם היו זקוקים לאיש  מסוכנות המודיעין. וכך ב-2008 גייסו אותו כאיש מודיעין בעל רקע באוויוניקה מתקדמת. AATIP  הייתה זקוקה לאיש אבטחה לתכנית מיוחדת מאד. תוך חודש, לאחר סדרת פגישות, אליזונדו נפגש סוף סוף עם המנהל דאז של AATIP, ששאל אותו באותה עת בשאלה מוזרה: "מה אתה חושב על עב"מים?"

ב-2009, הגיש סנטור ריד בקשה להפוך את AATIP  לארגון שחובתו לדווח (SAP). בקשתו נדחתה. היחידים שהייתה להם גישה למידע של AATIP היו שלושה:  רוברט ביגלו, האל פות'הופף וקלהאר, דבר המעיד על כך שמעטה הסודיות העיד על משהו הרבה יותר משמעותי. בשנת 2010, כאשר ה- DIA ניתק את המימון לחוזה של AATIP, מנהל תוכנית DIA שאל את אליזונדו אם הוא ימשיך בפרויקט UFO. "לא הייתי עובד DIA," אומר אליזונדו, "אז הייתי צריך להפעיל את "כובע" התפקיד שלי בפנטגון. כולנו סיכמנו שזה הדבר הכי טוב לעשות, אז זה מה שעשינו."

מה שקרה שאליזונדו גייס אנשי מודיעין ממחלקות שונות כולל ממודיעין חיל הים והמשרד לחקירות מיוחדות וכל זאת מבלי שהאחד ידע על השני. המבנה שלAATIP  השתנה והצטמצם כשאליזונדו מנהל אותה מטעם הממשלה. לדבריו פעלו בה "לא רק חובבי עב"מים" ומעט מאד אנשים בבניין ידעו מהם הם עושים". המודיעין של חיל הים היה המעוניין ביותר להמשיך את המחקר על העב"מים ולהוביל אותו. רבים שואלים אם המחקר היה כל כך סודי, מדוע אליזונדו מדבר עליו? בכך ש-AATIP  תהפוך לארגון מדווח התכנית תיהפך ללא מסווגת ולכן גם פתוחה לחשיפה ציבורית. יחד עם זאת ישנם דברים שלא יוכלו לחשוף. אליזונדו מקפיד להגיד רק מה שלא מסווג ומה שמותר לו להגיד בציבור.

התפקידים העיקריים של אליזונדו הם בניהול מידע, בקרת גישה וביטחון של SAPs ברמה הלאומית עבור שר ההגנה. אליזונדו מאשר כי עמדתו איפשרה לו גישה לתוכניות הסודיות והבודדות ביותר שמנוהלות על ידי ארה"ב. "הדברים שראינו היו לא מזוהים באמת. זה לא היה קשור לשום דבר שעשינו, "הוא אומר.

באוקטובר 2017, אליזונדו התפטר מה DoD והצטרף לחבורת המחקר של טום דה לונג, To the Star  Academy . אליזונדו עובד כעת כמנהל החברה לביטחון גלובלי ותוכניות מיוחדות.

מדוע עזב אליזונדו את תפקידו הממשלתי? מכיוון שהוא הבין שהפלג העליון של הפנטגון לעולם לא יתייחס ל- UAP בחשיבות הראויה להם. "התפטרתי רק לאחר ניסיונות מרובים לתדרך את מזכיר ההגנה שנכשלו בעבר," הוא אמר ל"פופיולר מכניקס".

לבסוף, בעוד שהפנטגון הכחיש את קיומה של AATIP אחרי 2012 וכי אליזונדו מעולם לא היה מעורב בבחינת עב"מים, "פופיולר מכניקס" מראה באופן חד משמעי כי נראה כי AATIP הייתה פעילה לאחר סגירת חוזה BAASS AAWSAP, אליזונדו ניהל את ההרחבה הזו של AATIPוהמאמצים לבדיקת עב"מים עדיין בעיצומה. אף על פי שהמסמכים לא סווגו, הם הכילו מידע רגיש, והאדם ששיתף אותם עשה זאת רק תחת התחייבות ש"פופיולר מכניקס" לא תביא אותם לרשות הציבור. 

"הבלתי ידוע":

ביוני 2019 אישר משרד הסנאטור מרק וורנר (D-Va.), סגן יו"ר משרד הוועדה למודיעין של הסנאט, כי התרחשו ישיבות בדלתיים סגורות בנושא – UAP. לאחרונה, בדצמבר האחרון, כשנשאל על ידי כתב "קונוויי דיילי סאן", דיימונד סטיר, על מפגשי ה- UAP של חיל הים, המועמד האחרון לנשיאות וחבר הנוכחי בוועדה לבחירת המודיעין של הסנאט, הסנאטור מייקל בנט, היה זהיר באומרו שהוא לא ישתף שום דבר שהוא למד בוועדת המודיעין. עם זאת, בנט אמר, "החבר'ה שלנו רואים דברים שלא מזוהים. הם לא יודעים מה זה, אני לא יודע מה זה … אנחנו מנסים ללמוד עוד על זה. חיל האוויר מנסה ללמוד עליו יותר. "

מבפנים טוענים עוד כי בשנה האחרונה, במהלך פגישה עם ועדת המודיעין של הסנאט, העיד תא"ל ריצ'רד סטפ, מנהל מרכז הגישה המיוחדת לתוכנית DoD, כי החפצים המסתוריים בהם נתקל הצבא לא היו קשורים לטכנולוגיה סודית של ארה"ב. הפנטגון לא נענה לאשר את עדותו של סטאפ בפני ועדת המודיעין.

בפעם השנייה בלבד שדנה בפומבי על האירוע, שוחח "פופיולר מכניקס" עם טייס הקרב של חיל הים. איש הכנף דייוויד פריוור במהלך מפגש עב"מים Nimitz UFO המפורסם כעת. הוא הסכים לדבר רק בתנאי אנונימיות, הטייס הלוחם אישר כי הם העידו מול הנהגת הקונגרס על מפגשם. "התבקשתי שוב ושוב ללכת לפנטגון ונשאלתי 'האם זה מה שראית?"

על פניו, נראה שהפנטגון מעוניין לחקור את נושא העב"מים,  "כל תהליך ההתקשרות לתכנית זו היה לא סדיר מתחילתו ועד סופו", אומר סטיבן אפטרדוד, מנהל הפדרציה של מדענים אמריקאים (FOIA) בנושא סודיות ממשלתית ולכן, קשה לטעון שהצבא או הציבור קיבלו תמורה עבור כספם ומאמציהם.

בינתיים, וויליאם קולברט, פרופסור להנדסה מאוניברסיטת נבאדה בלאס וגאס שכתב שניים מתוך 38 המסמכים הטכניים שסופקו בחוזה AAWSAP, מציע דעה אחרת. לדבריו, הוא לא היה מודע לרקע UFO של AAWSAP, אך מכיר היטב את העניין של BAASS. "היו לי כמה סטודנטים לתארים מתקדמים שעבדו ב- BAASS באותה תקופה ואני יודע שלביגלו יש עניין בנושא, אבל אף אחד לא הזכיר דבר על עב"מים כשביקשו ממני לכתוב את המסמכים" אומר קולברט. לא משנה מהיכן אולי הגיעה המוטיבציה הבסיסית, אומר קולברט שעבודתו בשני המסמכים – "איתור ומעקב ברזולוציה גבוהה של כלי רכב במהירות היפרסונית" ו"הנעת היתוך אנאוטרוני II "- נבדקה לבחינת גישות חדשות להנעה גרעינית. טכנולוגיה, שאולי לא קיבלה השראה אחרת.

"אנו בוחנים כיום את טכנולוגיות ההנעה הללו, והתחום הזה בלבד הוביל לכך שכמה מתלמידי רודפים אחר הדוקטורטים שלהם, כך שלא נראה לי שיהיה אחרת", אומר קולברט.

עם שפע הנתונים שנאסף על ידי BAASS וכמעט בטוח יותר, מידע שנאסף על ידי AATIP, זה מעלה את השאלה: האם נושא ה- UAP נחקר מקרוב מכיוון שאנחנו לא מאמינים שהוא אמיתי, או מכיוון שאנחנו חוששים שאנחנו לא יכולים להבין את זה?

אז האם זה היה עניין שהממשלה תגלה משהו שהיא לא הבינה, ולכן בחרה להימנע ממנה לחלוטין? ניק קוק, עורך התעופה לשעבר של "Jane's Defense Weekly" וכותב The Grid, מספר לפופויולר מכניקס: "הרעיון הזה מזכיר לו שיחה שניהל עם בן ריץ', לשעבר המנהל של לוקהיד סקאנקוורקס. קוק אומר כי ריץ' אמר לו שכאשר התגלתה יכולת "מטוס ההתגנבות", אך טרם הובנה, היה ויכוח רב מה לעשות הלאה. "האם אתה משקיע המון כסף לפיתוח משהו ובסופו של דבר לא מצליח כי אינך מבין אותו, או שאתה מעלה את הרעיון כולו לדיון עד שיהיה לך יותר מדע, לפני שמישהו אחר יבין זאת קודם?" 

הצבא האמריקני קיבל בסופו של דבר את ההחלטה להתקדם, מה שהוביל להתפתחות מטוסי החמקן הראשונים בעולם, ה F-117 Nighthawk, אומר פרופסור למדע וטכנולוגיה, מת'יו הרש מאוניברסיטת הארוורד.

"אי היכולת להסביר משהו עם המדע הנוכחי, אומר הרש, היא רק הזמנה לעשות יותר מדע "דיכוי מדע טוב ולא הונאה מכיוון שהוא מאתגר את אמונותינו, הוא מסוכן ביותר", הוא אומר. "לאף אחד אין זכות לעשות זאת, וזה מנוגד לאינטרסים של האנושות – לשם כך קיים המדע. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *